X
تبلیغات
وکیل جرایم سایبری

سامانه بازاریابی فایل های دانشجویی

بازرسی ایمنی راه


لینک دریافت خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  قابل ویرایش پرینت

تعداد صفحات: 23

 

به نام خدا

موضوع پروژه: بازرسی ایمنی راه

محور بحث: بزرگراه نوکنده –کردکوی

علت انتخاب موضوع پروژه: چون محور مسیر بین بندرگز گرگان قرار گرفته علت رفت امد زیاد مسیر مشا هده نواقص ظا هری موجود طول راه تصاد فات بین جاده محور پروژه انتخاب شده .

مقدمه :

راه عنوان شریان ا صلی ا قتصاد هر کشور ، نقش عمده ایفا کند حداکثر بهره گیری استفاده کنندگان راه باید نوعی طرا حی ساخت نظر گرفته شود که مهمترین ،مقوله بسیار حیاتی تامین ایمنی حرکت . اهداف پروژه ایمنی راه ،معرفی شناخت مشکلات ، وکاهش تعداد شدت تصادف باشد . راستا توجه نقش عوامل دخیل تصادف ( جاده ، انسان ، محیط ، وسیله ) توان موضوعات استراتژیک مختلفی قالب برنامه کوتاه مدت بلند مدت تعریف پیگیری نمود .

تجربه نشان داده که برخورد مقاطع حادثه خیز جاده صورت عدم وجود برنامه بنیادی پیشگیرانه ، انجام برنامه چاره جویانه اصلاحی موثرترین کارهای ممکن . جمله اقدامات توان شناسایی اولویت بندی مقاطع حادثه خیز راه اشاره نمود .

بر اساس مطالعات انجام شده خلاف رشد روز افزون وسایل نقلیه موتوری کشورهای حال توسعه ( جمله ایران ) سطح ایمنی کشورها حال کاهش بوده امار تصادفات حال افزایش .

یکی دلایل توان عدم رعایت موارد مرتبط ایمنی مراحل امکان_ سنجی ،طراحی ساخت بهره برداری پروژه راه ترافیک دانست که نتیجه پیدایش مقطع حادثه خیز شبکه راهها باشد . محیط جاده تنهایی ترکیب سایر عوامل حدودا علت ایجاد یک چهارم کل سوانح باشد .

بر اساس امار ارائه شده توسط بانک جهانی ، هر ساله بیش 17/1 میلیون نفر سوانح جاده میرند بیش 10 میلیون نفر معلول زخمی شوند . که مقادیر 70% مربوط کشورهای حال توسعه .

همچنین سازمان اعلام کرده که سال 2020 تصادفات جاده رد ه سوم علتهای اصلی مرگ میر معلولیت جوامع بشری خواهد رسید .

سیستم حمل نقل شامل ، محیط راه ، استفاده کنندگان راه ( عابرین پیاده ، رانندگان ، دوچرخه سواران ،و غیره ) وسایل نقلیه . عموما گونه مختلفی شرایط محیطی ، استفاده کنندگان راه انواع وسایل نقلیه ، بدون هیچگونه پیامد منفی سیستم حمل نقل همدیگر تقابل باشند .

یک تصادف وقتی رخ دهد که یک ترکیبی عوامل باعث ضعف خرابی سیستم شود .تحقیقات انجام شده استرالیا سهم عوامل انسانی ، وسیله نقلیه محیط راه تعیین نموده که شکل زیر نشان داده شده .

( 95% کل ) عوامل انسانی

عوامل وسیله نقلیه (8% کل ) عوامل محیط راه (28% کل )

عوامل سهیم تصادفات ترافیکی راه

محیط راه تنهایی یادر ترکیب باسایرعوامل باعث 28% کل تصادفات شود. فر ایند بازرسی ایمنی سهم اجزاء محیط راه تصادفات ، تمرکز کند . شناسایی مشکلات لقوه ایمنی حین مراحل اولیه یک پروژه ، توان باصرف هزینه کم طراحی اصلاح نمود تغییر داد نتیجه تصادفات لقوه حذف خواهد .

هدف :

در خیلی موارد پروژه که هنوز مدت زیادی ساخت بهره برداری انها نگذشته بعنوان مقاطع حادثه خیز شناسایی شده اند . بازرسی ایمنی راه منظور حداقل کردن ریسک تصادفات ترافیکی حصول اطمینان نظر گرفته شدن کلیه اقدامات لازم حذف کاهش مشکلات موجود بالقوه شناسایی شده راه ، انجام رسد . علاوه بازرسی ایمنی راه ، ایمنی تمام استفاده کنندگان انرا نظر گرفته ، اهمیت اعمل ایمنی همه مراحل طراحی راه اثبات رسانده هزینه طول عمر پروژه کاهش دهد .

بازرسی ایمنی راه چیست ؟

بازرسی ایمنی راه عبارتند :

بررسی رسمی یک راه موجود حال ساخت ، پروژه ترافیکی هر پروژه که استفاده کنندگان راه سرو کار دارد،که تیمی صلاحیت مستقل ،گزارشی پتانسیل تصادفات خیزی عملکرد ایمنی پروژه ارائه دهد .

بازرسی ایمنی راه مراحل پیشرفت یک پروژه :

بازرسی ایمنی راه تواند طی مراحل پیشرفت یک پروژه ( مرحله امکان سنجی ، طراحی اولیه ،طراحی جزئیات ،حین ساخت قبل بازگشایی ) همچنین یک راه موجود اجراشود ( شکل (3) مراجعه شود ) لازم ذکر اجرای بازرسی مراحل ابتدائی پروژه منافع بیشتری دارد ،زیرا تغییر یک خط نقشه طراحی اجرایی بسیار ساده تر کم هزینه تر رفع مشکل ایمنی یک راه موجود .

منافع بازرسیهای ایمنی راه :

منافع بازرسیهای ایمنی راه عبارتند :

راههای جدید ایمن تر واسطه پیشگیری وقوع تصادفات .

شبکه راههای ایمن تر واسسطه کاهش تعدادو شدت تصادفات .

ارتقاء‌مهندسی ایمنی راه ( فهم مستندسازی بهتر مهندسی ایمنی راه )

کاهش هزینه طول عمر یک راه

کاهش هزینه اقدامات اصلاحی

کاهش هزینه کلی پروژه که جامعه تحمیل شود .شامل تصادفات ، اختلافات اسیبهای جسمی روحی .

پیشرفتهای احتمالی استانداردها روشهای طراحی مقوله ایمنی .

رسیدگی ساده تر نیازهای ایمنی استفاده کننده اسیب پذیر راه .

تشویق کارکنان سایر بخش مقوله ایمنی راه .

10)افزایش اهمیت اگاهی نسبت طراحی ایمنی راه ،در بین مهندسان ترافیک طراحان .

بررسی وضعیت جایگاه ایران تصادفات جاده :

در جدول شماره 1 تعداد کشته شدگان مجروحان تصادفات راههای کشور رشد سال 1373 1380 ارائه شده . امار بیانگر رشد متوسط سالانه معادل 10 درصد باشد . اساس اخرین امار منتشره تعداد کشته شدگان تصادفات جاده سال 1380 19727 کشته 6/15 صد رشد نسبت سال قبل ، نقطه اوج بحرانی وضعیت خود سالهای گذشته رسیده . عین حال تعداد مجروحین سال معادل 119500 نفر رشد 3/10 صدی که میانگین 12 درصد روند گذشته 9/18 صد سالهای 78و79 کاهش داشته که توجه رشد امار کشته شدگان ، دلالت شدت تصادفات رخ داده همینطور ضعف سیستم امدادرسانی راهها دارد . خصوص تفکیک امار تصادفات شهری برون شهری مطالعه مستند دقیقی صورت نگرفته ولی اساس امار پلیس راهنمایی رانندگی کشور همینطور مطالعات موردی صورت گرفته ( همچون سازمان حمل و


نظرات (0)
نام :
ایمیل : [پنهان میماند]
وب/وبلاگ :
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)